ALGEMENE LEVERINGSVOORWAARDEN T4H CONSULTANCY & HOLDING BV, STATUTAIR GEVESTIGD TE OOSTERHOUT (NB) EN KANTOORHOUDEND AAN DE TAZELAAR 1, 4907 LL OOSTERHOUT, GEDEPONEERD K.v.K TE BREDA.
Inleidende bepalingen
Deze Algemene Leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en uitvoering van deze overeenkomsten op het gebied van zakelijke dienstverlening. De door de opdrachtgever gehanteerde algemene voorwaarden worden door deze voorwaarden buiten werking gesteld. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn pas bindend nadat zij schriftelijk door de opdrachtnemer zijn bevestigd en gelden uitsluitend voor de opdracht c.q. overeenkomst waarvoor zij zijn gemaakt.
Artikel 1 Samenwerking
1. Op alle projecten die worden aangeboden aan en/of door T4H Consultancy & Holding BV is artikel 6 van de algemene voorwaarden zijn ten alle tijden van toepassing . Met de term aangeboden wordt bedoeld het in ontvangst nemen van projectgegevens en/of aangeleverd door T4H Consultancy & Holding BV omtrent van de vastgoed objecten, ontwikkelingen via commutatieve wijze dan ook, mondeling, schriftelijk, e-mail enz..en-of het aanbieden van zorgvisies, p.v.e enz.
2. T4H consultancy & Holding BV adviseert, draagt zorg voor de omslag c.q vertaling van de behoefte en mogelijkheden van het verlenen van zorg en/of van de zorgaanbieder inzake het vastgoed en/of ontwikkeling in het ruimste zin van het woord.
Artikel 2. Onderaannemers/verstrekking opdrachten derden
De overeenkomst wordt aangegaan onder de volgende opschortende voorwaarden:
Alleen overeenkomst die schriftelijk bevestigd zijn door T4H Consultancy & Holding BV, doormiddel van het toezending van een opdrachtbevestiging zijn bindend. Alle andere vormen van overeenkomsten zijn nadrukkelijk uitgesloten.; opdrachtnemer dient voldoende kredietwaardig te zijn voor de geldelijke nakoming van de overeenkomst. Wijzigingen van de overeenkomst kunnen slechts in de vorm van een aanvullingsclausule op de oorspronkelijke opdrachtbevestiging. Opdrachtnemer is bevoegd om bij de uitvoering van de overeenkomst derden in te schakelen na melding van dit feit aan opdrachtgever
Artikel 3 Beëindiging
1. Opzegging door opdrachtgever is met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden mogelijk indien en zover de kwaliteit van de werkzaamheden zoals door opdrachtnemer verricht niet de daaraan in redelijkheid te stellen normen voldoet. Opzegging kan echter niet eerder plaatsvinden dan nadat opdrachtnemer gedocumenteerd in gebreke is gesteld en alsnog zes maanden de gelegenheid heeft gekregen om alsnog naar behoren te presteren en geen goede grond is/zijn een incidenteel geval of enkele gevallen maar er moet sprake zijn van een structureel tekortkomen.
2. Opdrachtnemer heeft het recht om de overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden indien opdrachtgever haar verplichtingen niet binnen 30 dagen na te komen, waarbij opdrachtnemer onverminderd recht heeft op vergoeding op van alle geleden en nog te lijden schade waaronder omzetverlies c.q gederfde winst.
3. einde project
Artikel 4 Administratieve verwerking
1. De courtage voor de bemiddeling en aanbrengen van projecten is:
Standaard 2% tot 3 miljoen euro daar boven 1% (exclusief BTW) van het koop/transactiebedrag en/of ontwikkelingsbudget van de ontwikkeling of object. Afwijking kan allen via een schriftelijke overeenkomst. Bij een huurcontract is de courtage 1% (exclusief BTW) van de marktwaarde vastgoed en/of ontwikkeling. Te betalen na ondertekening huurovereenkomst.
2. De Courtage dient betaald te worden binnen 14 dagen na de overdracht (van de gronden of het gehele project) en/of bij de notaris en/of ondertekening van koop/huurcontract door afnemer.Indien de tussen liggende periode van ondertekening van het koopcontract en overdracht langer dan 4 maanden is dient de courtage binnen 30 dagen na ondertekening koopcontract betaald te worden
Artikel 5 Overmacht
Indien (verdere) uitvoering van de werkzaamheden geheel of gedeeltelijk onmogelijk wordt of dit in ernstige mate bemoeilijkt wordt hetgeen onder meer het geval zal zijn bij het niet (tijdig) verkrijgen van de voor de uitvoering noodzakelijke vergunningen, aankoop en/of verkoop van grondpositie of bij aan het object klevende en aanvankelijk verborgen gebleven belemmeringen zullen de opdrachtgever en opdrachtnemer met elkaar in overleg treden om te bepalen op welke wijze de werkzaamheden zullen worden beëindigd of zullen worden voortgezet. Voor zover de werkzaamheden zullen worden beëindigd. Het is niet mogelijk om bij de opdrachtgever de kosten in rekening te brengen, die met het oog op uitvoering van de opdracht door de opdrachtnemer zijn gemaakt. Voor zover de werkzaamheden zullen worden voortgezet, zal zulks geschieden met inachtneming van het bepaalde in artikel 6 van deze voorwaarden.
Artikel 6 Exclusiviteit
1. Voor de projecten die aangeboden worden door T4H Consultancy & Holding BV ( definitie “aangeboden “ zie artikel 1) komt de
exclusiviteit voor het bemiddelen van het project ten alle tijden toe komt aan T4H Consultancy & Holding BV.
3. Gedurende de looptijd van deze overeenkomst is opdrachtgever gehouden om van alle bemiddeling zaken, zoals gedefinieerd in het kader van deze overeenkomst te laten verrichten door derden zonder schriftelijke toestemming van opdrachtnemer.
Artikel 7 Aansprakelijkheid
- Aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot maximaal het factuurbedrag met betrekking tot de werkzaamheden die op dat betreffende onderdeel van de opdracht betrekking hebben. Iedere aansprakelijkheid voor gevolgschade, omzetverlies, stagnatie in de bedrijfsvoering, een en ander in de ruimste zin des woord en hoe ook genaamd, wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
- Reclamaties met betrekking tot de gepresteerde werkzaamheden moeten door beide partijen binnen 8 dagen na afronding van de werkzaamheden schriftelijk bij opdrachtgever en opdrachtnemer gemeld te worden, bij gebreke waarvan alle rechten c.q aanspraken van opdrachtgever en opdrachtnemer varvallen. Indien in alle redelijkheid het gebrek niet eerder was te constateren dient vanaf het moment van constatering de reclamatie alsnog binnen 7 dagen gemeld te worden, zowel aan opdrachtgever, als aan opdrachtnemer, bij gebreke waarvan alle rechten c.q aanspraken komen te vervallen
- Voornoemde beperkingen van de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer gelden niet indien sprake is van opzet of grove schuld van de opdrachtnemer. In geval van een niet, niet tijdige of onvolledige levering van diensten is aan de verplichting tot vergoeding van schade door de opdrachtnemer voldaan door de ontbrekende diensten alsnog te leveren. Indien dit om welke reden dan ook niet meer mogelijk is, dan is aan de verplichting tot vergoeding van eventuele schade door de opdrachtnemer voldaan door betaling van de werkelijk door opdrachtgever gemaakte onkosten met als maximum het door partijen overeengekomen factuurbedrag. Bovengenoemde aansprakelijkheidsbeperkingen gelden alleen indien en voor zover de aansprakelijkheidsassuradeuren van de opdrachtnemer geen dekking verlenen ter zake van de aan de opdrachtgever en/of derden toegebrachte schade.
- Het aangaan van contracten van de aangeboden projecten is met betrekking tot het afnemen van het vastgoed of zorgproducten is geheel voor risico van de contractpartijen.
Artikel 8. Vrijwaring
De opdrachtnemer zal alle inhoudingen en afdrachten verrichten voor loonbelasting, premies sociale verzekeringswetten AOW etc. Opdrachtnemer vrijwaart opdrachtgever voor alle aanspraken dienaangaande.
Artikel 9 Rechtskeuze
Op deze algemene voorwaarden is Nederlands Recht van toepassing.